A new year

Efter julen gjorde jag inte så mycket.
En dag åkte vi iväg för att åka pulka, vilket konstigt nog inte var speciellt kul. Efteråt åkte vi hem till Diana och Kerrie för lite varm dricka, roliga konversationer och chill i soffan.
En annan kväll hängde jag med Ryan och min nya kompis Ethan.

Nyårsafton gick till så här.
Strax innan kl 5 åkte Diana, Alan och jag hem till Gianluca (ca 35 min bort). Där stannade jag på lite mat och spel i ca 1,5 timme. Sedan kom Dalton förbi och hämtade mig och tog mig hem till honom.
Jag vet inte om jag nämt Dalton så mycket. Han är iallafall en kille jag har spenderat måånga timmar med framför datorn och på telefon. Nyårsafton var första gånngen vi sågs sedan vi började prata som vi gjort. (Han gick först i min skola, sedan flyttade han).
Hemma hos honom spelade vi lite gitarr, pratade otroligt mycket med hans äldre bror och umgicks med hans småsyskon som spelade tv-spel i hans rum helatiden. Alla var helt galna i mig. Varken brorsan eller småtjejerna ville lämna rummet! Haha!
Sedan missade vi 12 slaget, men vi brydde oss inte så mycket.

Dagen efter slappade vi lite och hängde med hans syskon igen (småtjejerna som inte ville lämna mig)
Vid 3 tiden körde brorsan Nick oss till Staples, där han lämnade av mig hemma och Dalton på cafét, för att möta upp Ethan.
Så fort jag kom hem frågade jag Linda om jag kunde gå ut på kvällen och, japp det fick jag! Så vid 6 tiden hämtade Dalton, Ethan och Ryan upp mig och vi körde runt och hade kul och öppnade upp cafét efter öppettider (Ethan jobbar där). Det var meningen att Ethan och Dalton skulle spela in lite musik. Men så länge jag var där fick det inte mycket annat gjort än instrumenten stämda. De körde hem mig igen innan kl 12 och sedan åkte de tillbaka och spelade in musik.

Idag den 4e januari började skolan.
Blandade känslor... Jag vill vara ledig och kunna umgås med Dalton och vara ute sent och sova länge och inte tänka på läxor. Men samtidigt är det lite skönt att ha lite rutiner, träna och vara tillbaka med kompisarna och prata igen. Haha jag märkte hur lite jag har pratat under lovet i jämförelse med i vanliga fall. Det kom så onaturligt ??
Första terminen är snart över, den här veckan plus två till och sedan börjar nya klasser! Jag ser fram emot lite förändring! Tills dess ska jag bara försöka ha kvar mina betyg! Alla A i princip (ett A-)! Jag är såå nöjd. Det trodde jag aldrig faktiskt!

I gårkväll gjorde Dalton och jag det offeciellt på facebook, haha! "In a relationship" Fast vi kom överens om att våran "anniversary" är nyårsafton. Lite gulligt.

Idag var det ett speech möte. Jag har äntligen bestämt mig, tror jag! Jag tänker tävla i kategorin Great speeches!
Kan nog förklara mer om det senare, när Jag vet mera själv.

Got to go, talking to Dalton ;) hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0