Homecoming helg

Homecoming är över!

I fredags var det pep rallie för vår skola. Det gick bra! Lite rörigt ibland bara, när orkestern spelade för snabbt!
Det var däremot lite synd om Diana som ramlade då de presenterade henne!
Hon var så ledsen! Men det är inget att göra åt. Vi kommer nog göra många misstag framöver.
Har jag berättat att jag agerade som koreograf? Nej, kanske inte. De som var nominerade till homecoming kung och drottning ville göra en dans, Thriller närmare sagt, under pep ralliet för vår skola idag. När de höll på att träna i onsdags, tränade vi cheerleaders samtidigt. Det hela slutade med att de såg att jag kunde Triller dansen (någorlunda iallafall) och de ville då att jag skulle lära dem den. De var nybörjare, så det såg lite roligt ut. De hade iallafall kul! Under pep ralliet var jag tvungen att stå lite gömd, räkna in dem och dansa med dem.
I fredags kväll vad det match! Jag hade jättekul medan vi cheerade och vår skola vann igen! Med 42 poäng mot 7!

Igår(lördag) åkte vi till Brainerd för att köpa det vi behövde till dansen.
Jag köpte ett par skor och armband och Kerrie köpte en hel outfit.
Vi åkte tillbaka till mitt hus för att göra oss färdiga. Vi hade nästan ingenting hemma. Vi alla behövde hårspray och tiden var knapp. Vi hann inte med allt vi ville.
Pedro kom hem till mig och sedan hämtade vi upp Neck (Thailändare)
Kl 8.10 var vi framme vid lokalen. Där mötte vi alla våra kompisar (utbyteselever) och senare såg jag alla mina amerikanska kompisar också!
Vi dansade heela kvällen! Tack och lov!
Det var ingen stel dans och ingen som bjöd upp. Vilket var tur, för det är lite för obekvämt för mig.
10.50 åkte vi därifrån.

Jag har inga egna bilder från den här helgen, men håll utkik efter bilder på Facebook och sedan kanske jag lägger upp några av dem här.

 

Nu är kl 12 här och jag måste göra läxor!

Massor av matte! Snacka om att jag kommer faila på nästa prov.
Jag måste plugga en text till litteraturen och lite biologi till nästa prov.
Måste läsa ut en bok! Och till sist ska jag försöka plugga mina repliker till The fall play. Jag har knappt läst igenom dem!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0