Första "skol"dagen

Som sagt. Idag fick jag gå upp tidigt för att duscha och göra mig klar för skolan.
7.45 åkte vi dit (idag skjussade Linda, imorgon tar jag skolbussen). Där mötte jag Diana och Kerrie. Det var möte i aulan, sedan träffades man i små grupper (jag med massa tbyteselever, inte Diana och Kerrie dock) Sedan fick man gå runt själv eller i grupp och kolla in skolan och träffa lärarna.
11.35 var det lunch. Tills dess hade Diana och jag träffat en jätte söt brasilians kille. Urgullig verkligen! Han åt lunch med oss och var med oss resten av tiden.
Klockan 1.30 var jag tvungen att gå till min grupp igen. Då gick man runt och fick lite info om efterskol-programmen.
Jag går redan på cheerleading, men speech och the student body saken såg intressant ut också! Speech börjar i december så det är bra! Studen body saken är 1 gång i veckan och de ordnar insamlingar och roliga saker för skolan och ansvarar också för homecoming och prom! We'll see!

Alla utbyteselever jag träffade var verkligen jätte snälla!
Hoppas bara att amerikanarna är likadana.
Idag var det bara 9or, nya elever och utbyteselever på skolan. Imorgon när skolan börjar för alla hoppas jag på att träffa massa söta pöjkar som är seniors, eller juniors.

Ooh! BTW, att öppna skåpet i skolan kan vara kneeepigt. J**la skåp



Ohh, jag ska berätta lite snabbt om en kille vi mötte på vägen hem från Motley just.

Dan, Brianna och jag åkte till Motley för att hämta upp Linda. På vägen hem körde vi förbi Dairy Queen. Där jobbar tydligen någon slags släkting till Linda (alla är släkt!) Han är 91:a tror jag och afroamerikan. Jättesöt och jätterolig!
Jag satt i baksätet och när vi kom fram till luckan presenterade Linda mig This is Erica, she's a senior. Jag kollade fram och han bra - Hiiii! med ett jättestort leende. Sedan hör jag hur han frågar Linda vart jag är från, Linda svarar. Han säger She's cute. Då säger jag I can hear you you know! Efter det fortsätter han med att fråga om jag är ledig i helgen och om jag vill göra nåt. Alla vi bara skrattar, men han säger No why are you laughing, I'm serious. Sen frågar han igen Wanna do something this weekend? Jag säger Suuure! Han bha Yes! Sedan hör jag hur han säger till Linda att hon måste få mig att ringa honom. Sedan kör vi iväg.
Vi bara skrattar, men jag har inget emot att träffa han. Hah! Vi skulle nog ha kul ihop. Han är en riktigt lustigkurre. Får se om han är all talk and no action däremot!



Kommentarer
Postat av: Ida Forsberg

Haha... låter underbart :)

Märker redan att killarna har börjat "ragga" på dig!



Puss Ida

2009-09-09 @ 14:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0