Första skoldagen!

Tänker lite snabbt berätta om första skoldagen, för det finns inte så mycket intressant att säga.

Jag fick skjuss till skolan idag igen. Väl framme väntade jag på att någon av mina kompisar skulle komma. Den söta killen från Brasilien var först och när han kom med skolbussen såg jag att det är samma som jag ska ta. Så det blir kul! Vi kommer åka till skolan varje dag tillsammans, och hem rätt så ofta också.

Lektionerna börjar och de är sååå korta... 45 min går jätte fort. Jag är ju van med tråkiga lektioner som är minst 65 minuter långa.
Först English, helt ok.
Sedan Strenght training och det kommer bli härligt. En cool grupp som bara är i gymmet eller så gör man det man vill.
Efter det var det en kort och onödig Homeroom i typ en kvart.
Sedan Art basic, men det märkte jag var för nybörjare och jag var äldst där. Så den klassen slutade jag. Istället för att välja någon annan onödig klass har jag håltimme där (vi får en håltimme, vi seniors). Håltimme precis innan lunch! Jag kan gå och äta vart jag vill då, eller så kan jag göra mina läxor i biblioteket! Sweet. Behöver kanske inte ta hem något då! Förutom alla böcker vi måste läsa!
Sedan var det lunch, såklart. Det fanns peanut butter macka, frukt, lite grönsaker, pizza och mjölk. Jag tycker det är helt ok, än så länge. Jag menar, jag är inte kräsen av mig.
Efter lunch hade jag biologi (med Diana!) sälvklart kom jag för sent, men vem bryr sig! Jag kunde då inte sitta bredvid Diana så jag satte mig bredvid en jättesnäll och jätte fet kille.
Sedan ekonomi, med en vild grupp. Den är full av omogna killar som larvar sig. Men jag träffade en jättesnäll tjej Emelie som jag satt bredvid.
Sedan beginning college algebra. Jag tror den klassen passar mig. Lagom svår matte. Vi fick ett litet test för att se våra kunskaper och jag hade proooblem med den. Läraren kommer nog att skratta åt några svar. Hehe. Vad förväntar han sig efter sommaren. Då är allt som bortblåst. Nu måste jag bara köpa en miniräknare! Skulle haft med mig min hemifrån!
Tillslut hade jag Litteratur med samma engelska lärare igen. Vi kommer läsa grekisk mytologi, Shakespeares? Julius Ceasar och To kill a mockingbird (har jämt velat läsa den). Det ena negativa är att jag har både engelska och litteratur och man måste läsa massor av böcker i båda. Minst 3 böcker per termin (eller var det per kvartal? isf är det 6 per termin) i båda ämnena. Så 6 eller ?12? böcker per termin och dessa måste man ta ett litet 10 frågors test på för att se om man läst dem och hur väl man förstod dem. Allt detta räknas i betyget.

Nu (kl 3:15pm) var skolan slut, men då hade jag Cheerleadingträning (kl 3:30pm)!
Den var helt ok. Ingen jobbig träning eller så. Jag satte dansen jättefort. Killen från Dairy Queen kom dit med Ashley (han är Ashleys kusin och han var cheerleader förut, och en väldigt bra en har jag hört. Han hoppar som en galning!) Han var där och skämtade och larvade sig.
Någon gång mellan 4 och 5pm var träningen över.

Så det var skolan det!
Rätt så ok för en första dag.



Kommentarer
Postat av: Ida Forsberg

Det låter super roligt, hoppas det kommer att gå bra :)

Tänkte bara säga att alla här hemma läser din blogg mycket flitigt. Mormor ringer varje dag och frågar om jag har hört något nytt om dig :)



Puss

2009-09-10 @ 15:19:41
Postat av: Cattis

Låter jättebra där borta. Du har "problem" med korta lektionen och jag tycker att mina lektioner här Down Under är för långa.. :P Om du tycker att jag skriver konstigt är det för att jag har problem med min svenska nu för tiden, jag har helt kopplat bort den..

Glöm inte att jag läser din blogg så ofta som möjligt!! :D

2009-09-11 @ 08:14:38
Postat av: Emma (mattegruppen) :P

Låter ju grymt bra! Saknar USA jätte mycket, tänk att du inte kommer komma hem under ett helt år. Ha det bra i alla fall, ska fortsätta läsa din blogg.

Puss<3

2009-09-12 @ 00:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0