Thanksgiving

Den här helgen har vi varit lediga torsdag - söndag.
En härlig helg med tidiga morgonar.

I torsdags var det Thanksgiving day. Jag gjorde chokladbollar som jag tog med mig dit vi skulle fira dagen. Vi var hemma hos min värdmammas barnbarns mans familj. Kort och gott min lokala representants mans familj. (Min lok. rep är Dani, hennes man är David och Dani är mamma till söta bebisen Jackson!) Familjen bor ute i Nimrod. De är värdfamilj till två utbytesstudenter från Mexico och Kina, Alan och Roy.
Jag hade jättekul. Jag älskar att umgås med dem. Jag kände i.o.f.s inte hälften av alla som var där, men jag umgick med Diana, Kerrie, Ashley, Ellesse, Dani, David, Jackson, Dawn, Milty och Alan. En liten del av tjocka släkten! Jag har alltid kul med dem! Kan inte vänta till nästa helg då vi alla, plus flera, åker till Mall of America!
Maten var helt okej. Jag åt kalkon, potatismos, sås och tranbärssås. Till efterrätt åt jag en stor tallrik med olika pajer! Måste säga att pumpapaj inte är en favorit hos mig. Lite besviken på det! Men citronmarrängpaj, äppelpaj, rabarberpaj och blåbärspaj ligger väldigt bra till! Mums.

I fredags var det Black Friday! Jag hade aldrig hört talas om det förut. Folk stiger upp mitt i natten för att köa i affärer med helt galen rea! Jag steg upp kl 1.45 och kl 2.45 åkte vi iväg till Brainerd! Affärerna öppnade 4 eller 5 och rean slutade vid 11-13 tiden. Vi åkte till 5 olika affärer plus ett litet köpcentrum. Wal-mart var helt klart galnast! Jag köpte bl.a. en kamera med 12 megapixlar där för 592 kr! Nu kan ni förvänta er bilder här igen! Sedan hjälpte jag andra med att roffa åt mig 2 kameror till, Xbox 360 och ett Rock Band. Ett helt nytt Rock Band kostade 370 kr!! Helt galet! Jag kände mig stolt efter den dagen.. Jag stod inte i några köer för att få tag på något som många andra hade väntat på i en timma. Den enda långa kön jag stod i var den till kassan på Wal-mart!
På kvällen efter lite vila åkte vi hem till Dawn och Milty(där Diana och Kerrie bor) för att äta lasagne(gjort på kalkonkött!) och paj. Mums! Fick träffa Miltys vuxna barn för första gången då också! Folk har sagt att de inte gillar dem.. men hans söner var riktigt roliga!

Igår vaknade jag kl 8 och strax efter det knackar Linda på dörren och frågar om jag vill göra henne, Diana och Kerrie och Rita sällskap till flygplatsen. Linda skulle tjussa Rita till flygplatsen och Diana och Kerrie följde med som sällskap. Klart jag följer med då också! Jag slängde mig upp ur sängen och åt frukost snabbt. Sedan åkte vi. Jag tänkte inte på det så mycket. Jag trodde först att hon menade flygplatsen i Brainerd en halvtimma bort.. Sedan förstod jag att så var inte fallet. Vi skulle åka till Minneapolis 2,5 timmar bort! Haha. Men det var trevligt! Vi kom inte hem allt för sent! Vid 5 tiden på eftermiddagen. Första gången jag var där och det var bara 1 vecka innan jag ska dit igen! För Mall of America resan! Wiihoo!
När vi kom hem stannade Diana och Kerrie hos mig och vi såg på film. Jag köpte Stomp the Jard på rean i fredags för $2!

Idag har jag inte gjort så mycket än. Jag kokade ägg och gjorde en äggmacka med kaviar till frukost! Just nu väntar jag bara på att tvättmaskinen ska bli ledig. Jag har behövt tvätta i ett par dagar nu, men har varit upptagen och igår var maskinen upptagen hela dagen också.

Nu efter Thanksgiving börjar allas julgodis bak! De har så många att ge julklappar till här så de flesta gör kakor och godis istället. Jag ser fram emot att baka igen! Har bara gjort det 3 gånger sedan jag kom hit! Många har också satt upp julbelysning, vi är en av dem. Jag älskar det! Snart kommer julgranen upp också!..?

Jag kan inte fatta att det är första advent redan! Tråkigt nog har vi ingen adventsljusstake här. Jag vill tända ljuset och dricka glögg!




Kommentarer
Postat av: Linn

åh, allt verkar så mysigt där borta! :DD

2009-11-29 @ 21:05:30
Postat av: Cattis

Haha, sjennar a vi haft opp julgranen sedan 24 oktober.. Lite väl tidigt i mitt tycke, men.. Tyvärr får jag ingen julkänsla här mitt i sommaren.. :( Saknar den!

2009-11-29 @ 22:28:10
Postat av: Anonym

Hur går det med killarna då?

2009-12-16 @ 22:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0