Höjd avgift

Jag har inte tagit upp det här tidigare.
Men det borde jag.

Den här j**la finanskrisen har höjd avgiften med 7500 spänn!
Svenska kronan har gått ner i värde o.s.v.
Egentligen är höjningen på över 10 000, men explorius står för en del.

Först kostar avgiften ca 50 000 kr.
Sedan går ca 6 500 kr till försäkring
Någon tusenlapp för andra avgifter.
Någon till tusenlapp för de sprutor man behöver ta.
Ca 2 500 kr, i mitt fall då jag köpt ny reseväska.
Ytterligare någon tusenlapp för visum.

Nu får man punga ut med 7 500 kr till!


För folk som betalar det här för egna pengar (t.ex JAG) blir det en jäkligt dyr erfarenhet.

Jag får hoppas att den är värd det.

Vilket jag faktiskt tror att den är!
Jag hade dock hoppats på att den inte bara varade i 9 månader. Kunde jag inte få vara där i minst 10 månader...
De 9 månaderna kommer vara över innan jag lägger märke till det.


Jag vill åka iväg NU!

Kan det inte vara 1 september om bara några veckor!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0