Det här influensaviruset

Jag vet inte om vi borde vara rädda eller inte?
Finns det vaccin som fungerar mot det?

Viruset har ju trots allt kommit till Norden nu. En kvinna från Danmark som har varit i New York, har blivit infekterad av det. Vem vet hur snabbt det går innan det kommer till Sverige? Kommer massor av människor att dö och behöver forskare komma på ett botemedel. Vem vet hur långt tid det kan ta, i sådana fall.

Jag är mest rädd att det inte ska finnas något vaccin då jag åker till USA. Där sprider ju sig viruset redan.

Borde jag vara rädd?
Jag har inte tänkt på det här innan!



Kommentarer
Postat av: Louise

Hm... känns faktiskt lite scary. Jag menar, är fallet så att spridningen ökar - ställs resorna in då? Vi får hoppas på det bästa! :)

2009-05-04 @ 10:25:54
URL: http://aboutlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0