Tandblekning

Igååår blekte jag tänderna!!

Inne på Sveavägen finns det en Adam & Eva klinik.
Där jobbar bl.a. Eva som gör tandblekningar, med en av den mest effektiva och skonsamma metoden.

Men det tog sin lilla tid!
Jag var där kl 17.00 och var klar ca 19.30.
Då fyllde jag i några formulär, hon förberedde min mun, blåste torrt, polerade med pimpsten, sprutade väldigt noggrant på en skyddsgel som stelnar på tandköttet och seeedan började blekningen.
Då sprutade hon på gelen och jag fick hålla munnen(jag låg ner iofs) mot en blå lampa, i 20 minuter!
Gelen sköljde hon bort, sedan gjorde hon samma procedur 2 gånger till.
Alltså 3x20 min.

Jag trodde det var 3x10 min.
Men jag började undra, då första omgången tog sån jäkla tid.
Efter första omgången började jag räkna pipen på timern(den pep varje minut).
Jag räknade dem, för jag hade glömt att fråga hur lång tid det faktiskt tog och jag kunde inte fråga under tiden, för jag hade en ställning i munnen som höll undan läpparna.
Så där låg jag och bara väntade på att det skulle vara över.
Det gjorde inte alls ont, inte de 2 första omgångarna.
Tredje omgången började tänderna ila. Det kom i små attacker varje minut.
Det jobbigaste med hela grejen var att ligga på samma ställe så j**la länge, med ett par glasögon som gjorde att jag nästan fick huvudvärk(p.g.a. trycket bakom öronen) Dessutom var det sjukt jobbigt för käken att bita i den där ställningen. För mig som har problem med käken var det extra jobbigt.
Jag sa däremot ingenting, för jag visste att det snart skulle vara över och att detta klarar jag galant.
De två första omgångarna kände jag ju inte av någonting alls i tänderna heller, så det gjorde mig lugn.

Eva tyckte jag skötte mig jätte bra, att jag var lugn och sansad.

Tillsist polerade hon med flour och sedan var det klart.
Ja, jag sköljde med flourskölj också (som jag också fick med mig hem, som ska användas varje morgon och kväll).

Det hela kostade 3300 :-
Plus att jag köpte en speciell tandkräm för 350:-

Jag känner däremot att det är värt det.
Jag har i hela mitt liv haft problem med gula tänder, fasten jag borstar dem regelbundet och varken röker eller dricker kaffe m.m.
P.g.a. av det lovade mamma mig att betala för tandblekning när jag fyller 18 år.
Jag fyller ju 18 år i USA, så jag fick det gjort nu istället :D

 
Före                                              Efter

Ljuset är ju lite annorlunda på bilderna, vilket gör att de ser ut att vara jätte stor skillnad.
Fast skillnad är det allt ändå.
Jag är lite chockad av bilderna!

Eller vad säger ni?
När bilderna ligger sådär bredvid varandra ser man verkligen skillnaden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0