Kontakta familjen?

När Explorius gav mig beskedet att jag blivit placerad och gav mig informationen om värdfamiljen, sade de att det är bra om jag kontaktar dem, de förväntar sig säkert det.

Grejen är den att jag har bara deras namn, adress och telefonnummer.

Ingen e-mail, nä...
Jag ska bara ta upp telefonen och ringa dem hade de tänkt?

Ja jag ringer ju till amerikaner jämt, inga problem!
Not!

För det första är det svårt att finna någon tid som är passlig för båda, p.g.a. tidsskillnaden.
De kanske är på jobbet, eller så är det mitt i natten för någon av oss.
För att hitta en tid som passar, vore det bäst om jag e-mailade dem och vi kom överrens om en tid.
Men det är ju inte möjligt.

För det andra, så är det ju lite obekvämt, det kan ni väl hålla med om.
Det känns inte så lättsamt att ringa till några amerikaner i USA.
Inte direkt vardagsmat för mig.

Hade man pratat med dem via e-mail innan hade det inte varit lika obekvämt.

Vad ska man säga lixom.
Hej! Det är Erica, svensken som ska bo hos er i 10 månader, ursäkta om ni är lite upptagna eller överrumplade, men jag ville bara presentera mig!
Liten chock eller vad!
Jag måste ju också förbereda mig för ett sådant samtal, med frågor och annat. Man måste ju ta vara på samtalet!


Jag kan berätta lite om paret som jag ska bo hos (om det är ett par, de kanske är syskon? ^^).
Jag har ännu inte fått mera information om dem, men det får jag nog så fort som de fått double placement pappret som jag skrivit på.

Daniel Owen kan eventuellet vara 28 år! (jag sökte runt lite, men är osäker på om jag fann rätt person)
Linda Owen vet jag ingenting om.
De har 2 hundar, men inga barn.
Jag vet inte vad de jobbar med, men jag vet vad de har för intressen.

Baseball, Camping, Collecting, Community work, Cooking/Baking, Family Activities, Fishing, Picnics, Raising Animals, Reading, Riding Horses, School activities, Snow sports, Swimming, Visiting relatives, Walking, Watching TV, Movies

De gemensamma intressena och de aktiviteter som man kan göra i Staples är inte som här precis, men ändå, det är annorlunda...
De har:

Community center which includes Olympic size pool, bon fires, movies, camping, hunting, fishing, biking, boating, crafts, music, school sports etc.


Jag har försökt söka upp vad det finns för affärer i Staples.
Jag fann massa, men typ ingen som var intressant.
Deras elektronikaffär hade typ 5 mobiler, alla Nokia. Fast det kanske finns mer än vad jag fann på internet.
(Jag kanske ska köpa en mobil här, innan jag åker ändå, som jag kan ha både där borta och när jag kommer hem.)


Jag kanske kan skicka ett brev!?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta tills du får mail addressen!

2009-03-21 @ 12:00:23
Postat av: MichelleInUSA

Hejsan :)

Jag tycker absolut att du ska ringa till familjen och presentera dig ! Den som svarar telefonen kommer att fråga alla frågorna ! Och om det går för fort så är det bara att säga ursäkta ja hörde inte kan du säga det lite långsammare . Det måste man vänja sig att säga för när du kommer hit till Usa så finns det folk som talar som en springmatta. OCH fastän om du skulle babla bort dig så gör det inget! När ja ringde till min hostmamma första gången var jag supernervös men det gick superbra och ja talade med henne och hennes barnbarn i 15 minuter. Frågorna bara kom och då de ställde en fråga så kom jag på en fråga om samma ämne så RING familjen och säj att du bara ville presentera dig och vill ha e-mail adressen och hur de mår och sånt småprat :) Det är en bra början på ett stort och äventyrsfyllt år här i staterna ! Du har mycket att se framemot ! Och telefonen.. jag har en Trackphone vilket är en telefon som man köper minuter och det kostar att skicka sms och att ta emot sms.. så det är lite jobbit men OM du köper en , se till att köpa DOUBLE MINUTES + ett minut kort för det betyder att om du köper 200 minuter så får du automatiskt 400 , och du får dubbla minuter hela året när du köper minuter. man kan också lägga till en telefonnummer på familjens " telefonkonto" men det där är nånting som du måste prata med din hostfamilj om. Ja hoppas det där svarade på din fråga ! Nu ska ja åka och spela Softboll :) det är nåt du absolut ska spela när du kmr hit :) Ha det bra !!

2009-03-21 @ 14:08:06
URL: http://michellefilpus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0