Knepiga ord

Jag har köpt en ny bok, som jag tyckte lät lite rolig.
It's a kind of magic - Carole Matthews
Den är på engelska, vilket är bra för mig.

Däremot är den brittisk engelsk och inte amerikansk, som jag tycker mer om.

Jag har bara läst 5 sidor hittils och redan finns det ord som jag inte fattar för fem öre.

Ta dessa till exempel:
earnest discussions
cacophony
unfeasibly
necessitating
genteel atmosphere
panders
queue
unobtrusively
subdued
bigoted
coiffured


Är det någon som vet vad dessa ord betyder?

Cause I don't!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur tar dina vänner och familj att du ska åka iväg då?:)

2009-03-05 @ 16:32:18
Postat av: Erica

Jag är mammas flicka så hon tycker det är lite jobbigt, men jag har velat det här så länge så hon är på min sida.

Mina vänner skulle aldrig åka själva, så det förstår ju inte hela grejen o de vill inte vara tvugna att gå om ett år. Men de tycker det är coolt, och de finns ju alltid kvar när jag kommer tillbaka.

Förhoppningsvis ^^



Skriv gärna ditt namn så jag känner att det är Någon som jag skrivet till.

Annars vet jag ju inte :)

2009-03-05 @ 20:03:51
Postat av: Cattis

Je e alla ord du itt väit elå bare understreckade ord?

2009-03-17 @ 10:47:35
URL: http://cattis92.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0