"BARA" 5 månader kvar

Det är alldeles för lång tid kvar.

Kan det inte vara typ maj nu!

Jag vill bara ha något nytt.
Livet här hemma är alldeles för tråkigt och vanligt.
Jag behöver något nytt!

Jag har däremot ett 111:e problem.
Det är att jag och min familj måste flytta, eller måste och måste.
Vi behöver någonting nytt och mamma har inte råd att betala alla räkningar nu då hon är ensam med huset.
Ingen av oss orkar städa huset eller ta hand om tomten heller.

Jag känner ett starkt behov av att flytta, inte min brorsa, och mamma vill inte flytta om det nya huset inte är helt perfekt och samtidigt billigt.
Lycka till att vi någonsin kommer ifrån det här huset.

Mitt dilemma är:
Är det bäst att vi flyttar innan jag åker till USA (dåå måste vi snabba oss - vilket mamma inte e så bra på).
Eller ska vi flytta när jag kommer hem?
Men troligtvlis kommer de att flytta medan jag är borta!

Flyttar vi nu, kanske det inte är så bra för mig ändå.
Jag är så extremt spänd inför att åka till USA - jag vill bara iväg. Därför att det är nytt och spännande.
Flyttar vi innan jag åker dit, kommer flytten och det nya huset att vara nytt och spännande. Det kommer att ta allt spännande ifrån min resa och jag blir inte lika taggad att åka.

Flyttar vi när jag kommer hem, kommer mammas pengar långsamt ha försvunnit i huset.
Det är liite för lång tid att vänta.

Det gör att vi troligtvis flyttar när jag är borta!
Vilket inte är rättvist.
Jag vill inte vara i USA, medan mamma och Simon kollar på hus och bestämmer sig för ett, utan att jag har varit på visning. Sedan flyttar de och gör allt.
När jag sedan kommer hem, är det till ett helt främmande ställe - igen!
Först blir det nytt i USA, sedan när man kommer hem igen.

Varför ska detta vara ett så stort problem?
Jorden går väl inte under för att jag åker till USA!?




                 P.S.             
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men är det inte jobbigt att längta efter något så mycket? Alltså kanske bättre att ni flyttar innan för då är dina tankar på något annat och du slipper tänka på USA lika mycket, för du lär ju ändå vara taggad till tusen när det börjar närma sig ännu mer?

2009-03-12 @ 16:03:48
Postat av: Tessan

du kan ju se visningen på internet samt att det är ju typ bara du som älskar att inreda, så de kommer inte ha hunnit gjort något typ innan du kommer hem. även om de gör något kommer din mamma att rådfråga dig innan, det vet du. det där ska du inte oroa dig över, tänk istället att det vore bra om ni hitta ett bra hus som passar er. det är ju det bästa. Allt kommer lösa sig till det bästa ska du se.



kram på dig gumman och tack för en underbar lördagskväll <3

2009-03-17 @ 00:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0