Gifting

Det är en nödvändighet att ha med sig lite presenter till sin värdfamil.

Jag älskar det!

Det finns så mycket saker, men jag vill heller inte bara köpa massa skräp...

Hittils har jag:
2 böcker (en som Sverige och en om Sthlm)
Smörknivar i trä (och så ska jag köpa en osthyvel ^^)
En dalahäst till fru Owen
Funderar på att köpa en fyr och/eller ett mini vasaskepp till herr Owen (han gillar marinsaker)
Ska köpa grytvante och/eller grytlapp från Marimekko (eftersom min familj är finsk)
Massor av svenskt och finskt godis
Eventuellt ska jag köpa något i glas från Kosta Boda
Sedan har jag dessa två armband som jag köpte på finlandsbåten:



Det ljusa är till den andra utbytesstudenten från Kina, som ska bo med oss.
Det mörka är till barnbarnet Ellesse som jag snackat mycket med via mail.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0