Ambassaden

I morse vaknade jag och det regnade ute.
Perfekt, tänkte jag. Snart ska jag stå ute i en kö i det här vädret!

Kl 10.00 hade jag tid hos ambassaden.
Kl 9.00 var jag där och så ställde jag mig i kön utomhus, i spöregnet.
Där stod jag i en timme.
I kön kollade en amerikansk vakt om jag hade det viktigaste med mig.
Framme vid dörren kollade en svensk vakt mitt pass.
Inne var det två amerikanska vakter som tog mig igenom säkerhetskontrollen.
I en annan byggnad fick jag sedan stå i kö för att gå fram till en lucka med mina papper, där en svensk kvinna satt.
Sedan var det bara att vänta till de ropade upp mig.
10.40 ungefär ropade en amerikansk kvinna upp mig och jag gick fram till lucka F för intervjun.
Där gav jag mina fingeravtryck och kvinnan/tjejen var jättesnäll och frågade inte alls så mycket.
Vilken delstat jag ska bo i, har jag en värdfamilj än och verkar de trevliga?
Sedan frågade hon vad mina föräldrar jobbar med, när det är dem som betalar för min resa.
Ja pappa är död, men jag använder pengar från han(och farfar) och mamma jobbar i svenska kyrkan. 
Så du har "fundings" till avgiften undra hon, och ja det har jag.
Klart!
Jag fick tillbaka en del av mina papper och sedan kommer passet skickas till mig om en vecka ungefär.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter ganska konstigt egentligen, jag trodde alla skolor som börjar sent slutar sent. Min skola har graduation typ 25 juni nästa år så för mig blir det ganska exakt tio månader. Förstår att du vill ha mer tid, man har ju trots allt betalat rätt mycket för det här och om man trivs lär en månad mindre kännas ganska jobbigt.



Ja det löste sig med visumet :) Skickade tillbaka passet idag så ska de fixa nytt.

2009-07-09 @ 23:18:36
URL: http://numb.blogg.sese/
Postat av: frida

Vad kul. Då var jag också där samma tid :P plus att jag fick gå till samma lucka också, haha.

2009-07-18 @ 22:45:04
URL: http://fridanilssonviberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0