Passförnyelse

I och med att man åker utomlands, måste man ha ett pass.
Såklart!

Någoting som jag insåg för någon månad sedan var att mitt pass slutar att gälla under tiden jag är i USA. Har jag det kortet kvar kommer jag inte att släppas in i landet, eller så skulle jag blivit tvungen att besöka den svenska ambassaden under tiden i USA. Det är ingenting jag vill riskera, så det blev bara för mig att förnya det.

Igår gick jag och mamma till polisen.

Någonting som jag visste innan var att jag skulle bli tvungen att fotograferas i deras apparat.
Ihh!
Dem är det ingen som tycker om.
Minst sagt jag!

Passet kostade 400 spänn, vilket blev ytterligare utgifter som jag tvingats betala innan resan.

Jag gick därifrån med ett sönderhålslaget gammalt pass, med ett gulligt kort på mig.
Nästa vecka kommer jag istället att få ett nytt pass med ett foto där jag har "deer in headlights" ögon.

Jag slutade bry mig om foto tillslut.
De enda tillfällena då man visar passet är när man ska flyga och då ser man ändå inte fräsh ut. Det är lika bra att ha ett foto som är lika "fult" som man känner sig då man flyger. De känner väl igen en bättre då. Inte sant?





P.S. Jag kommer med bilder på mina pass, nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: S a n n a

SV: Jag kollade bara på andras, t.ex på kittygitty.blogg.se's och sen googlade jag på perler sprites, då får man upp massor av roliga! (^^,)



p.s -lägg gärna till mig på bloglovin om du vill, så missar du inte fortsättningen...

2009-01-27 @ 23:19:39
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0