Mycket att göra

Jag har mycket att göra innan min resa till - mitt liv i -  USA.

När jag väl får reda på vart jag ska och till vilka, kommer jag att ha ännu mer att göra.
Tänk om jag inte får reda på vart jag ska förens kanske 2 veckor innan jag ska åka!
PANIK!

Det jag måste och kan göra nu är:
-Förnya mitt pass
-Köpa reseväskor - En stor, hård och extremt lätt (endast 20 kilo med packning? oj oj) och en lagomstor och praktisk -som carry-on på flyget.
-Prata mera engelska - mer på engelska lektionerna och för mig själv, kanske jag kan börja med
-Bäst jag pluggar in lite användbara ord också
-Läsa böcker på engelska
-Läsa på om Sverige (för alla kommer att vilja vet allt möjligt som jag inte ens kan)
-Jag ska dessutom (förhoppningsvis, om jag får, fast jag inte är 18 år) bleka tänderna :D

Sedan är det bara för mig att vänta på beskedet om vart jag ska.
Innan dess vet jag inte vad jag ska köpa för presenter till familjen eller vad för kläder jag ska ha med (om det är varmt eller kallt), eller hur jag ska göra med mobil och dator. Hur kommer det att fungera när jag är där?
Jag måste fixa visum också. Hur eller när vet jag inte, än.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0