It's My Birthday

Idag fyller jag 17 ååår.

Lite jobbigt faktiskt, jag skulle gärna kunna vara 16 år ett tag till.
Det här betyder att jag snart blir 18 år och det är läskigt.

När jag fyller 18 år kommer jag att vara i USA och där kommer jag inte ens att få gå på krogen. De har högre gräns där, och så får jag inte dricka(om folk veet om det) annars blir jag hemskickad typ.
Det blir problem iallafall (om familjen skulle bry sig).
I USA är 18 år bara beviset att man får rösta och är myndig.
Köra bil har man fått innan och dricka får man när man är 20.

Det kanske är lika bra, för de flesta av mina kompisar fyller år senare än mig, så om jag skulle vara hemma när jag fyller 18, skulle de ändå inte kunna följa med mig ut.
Så på sommaren när jag kommer hem, då kan de vara med, för då är vi (nästa)alla 18 år!
Det blir tider det.

Jag tänker så om allt nu för tiden, ända sedan i augusti.
Att allt jag gör nu eller alla högtider jag spenderar nu kommer jag nästa år att spendera i USA.
Det är riktigt roligt!


(mkt gammal bild)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis sweetie <3

2009-01-14 @ 21:48:19
URL: http://accessoar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0