Drömvinsten

Det här har ingenting med min resa till USA att göra, men jag har inte kunnat släppa det sedan igår då jag fick reda på det.

En familj i Skåne som vann över 110 MILJONER KRONOR på lotto.

AAAAAAHH!!

Sedan jag fick reda på det har jag bara suttit och tänkt på allt man skulle kunna göra  om man vann så mycket pengar. 
Det skulle ju säkra min framtid något rejält. Jag skulle kunna få min gamla takvåning i Sthlm som jag drömmer om och mina brorsor skulle kunna köpa lägenhet (vilket de inte kan nu p.g.a. lågkonjukturen och den lilla lilla möjligheten att få lån). Mamma skulle få en säkrad pension och inte vara rädd för att inte kunna betala huset.
Jag skulle kunna få uppleva allt det jag vill, se världen och känna hur det känns att leva i lyx.

SEN! :D
Skulle jag kunna jobba som volontär! Det har jag länge velat, men det är lite svårt eftersom att man gör det frivilligt och man får ingen ersättning. Det skulle vara så himla roligt! Skulle man bara ge ut några miljoner till olika organisationer skulle det inte kännas mer än om man gav en 500 lapp. Man har ju ingen aning om vart de hamnar. Jag vill vara med själv och förändra.

Sedan kan man ju inte undgå att köpa de saker man länge drömt om att köpa, men vetat att man troligtvis aldrig kommer att har råd att lägga ut pengar på sådant.

Vad skulle ni göra för pengarna?




Kommentarer
Postat av: Tessan

Om du åker med exempelvis Svenska Kyrkan så kostar det inget för dig att utföra volentärarbete. De betalar maten och uppehälle och ofta flygresan också. Du kan ju göra det under ett sommarlov, det gjorde en av mina vänner och tyckte det var jätteroligt.



Kram kam

2009-02-24 @ 14:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0