Stipendieansökan

Just nu sitter jag och fyller i ansökningsblanketter.

Det är lite spännande, men också förvirrande.
Hoppas man skriver rätt saker!

Det är bara en A4:a som jag ska fylla i och jag skriver ingenting om mig själv.
Sedan vill de att man bifogar personbevis, betyg och andra intyg och bilagor.
Vadå för intyg?
Undra vad de går på. Kollar de bara på betygen då eller?

I sånna fall är lungt för mig.
De betygen jag söker stipendium med är utgångsbetyget från 9:an = alla mvg.

Jag skickar in till två organisationer som har flera olika stiftelser att söka ifrån, men man behöver bara skicka in en ansökan. Skönt för mig!

Imorgon ska jag också skriva ett brev om mig själv, till Explorius - organisationen som jag åker iväg med.
De delar ut 3 st 5000:- stipendium och jag tänker ansöka efter ett av dem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0