Sista timmarna hemma

Jag tror faktiskt att jag packat klart!
Jag ska bara bestämma mig för vilka skor jag ska ha på mig på planet och ladda mobil, ipod, kamera och dator innan det åker ner i väskan det också.
Fan vilken tid det tog! Jag började på förmiddagen igår. Jag har i och för sig gjort lite ärenden och så, men jag var ju inte varit effektiv om man säger det så. När jag hade packlista och allt som jag utgick ifrån. Den hjälpte däremot! Hade jag inte haft den hade jag virrat runt här hemma och trott att jag ska glömma hälften.



Det börjar bli lite sorgligt nu. Dem här hemma vet inte vad de ska göra. Jag undrar vad de tycker och tänker. De verkar inte så "ledsna" men vi är inte bra på att uttrycka oss och vi startar inte draman. Vi får se hur det är i morgonbitti och senare ikväll.
Jag däremot, känner mindre än jag trodde att jag skulle göra. Mindre än ni kan föreställa er.
Det känns som att jag ska iväg till några släktingar i ett par månader för att testa min självständighet och få uppleva nya egna saker. Men jag ska ju till ett gäng väldigt trevliga främlingar i en främmande stad. Bo där i 9,5 månader och gå i en amerikansk skola, skaffa mig ett helt nytt gäng av vänner och leva där dygnet runt.
Det är coolt iallafall och jag är inte rädd eller nervös ännu.
Det kanske kommer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0