Resan till Staples

Jag gick upp i söndas kl 03.45 för att hinna ducha innan vi skulle åka till flygplatsen kl 5.
Min norska rumskompis sov fortfarande för att hon skulle åka senare. Jag fick därför smyga så gått jag kunde och snabbt sätta på lampan för att se att jag hade med mig allt.
04.40 gick jag ner till lobbyn och mötte upp några andra i gruppen (alla åkte inte samtidigt) Däremot fick vi vänta länge där nere för att shuttle bussen var tvungen att ta flygtyper först.. Vi tog den 3 bussen som kom förbi hotellet.. 05.20 tror jag vi kom iväg.

Sedan vid flygplatsen tog vi the skytrain till terminalerna (jag och 2 till skulle till A alla andra till C) Väl där mötte en annan ledare upp oss och vi checkade in.

Som tuur var så skulle mina väskor åka hela vägen till Brainerd, även fast jag skulle ta 3 flyg med 2 olika flygbolag. Hade det inte gjort det hade jag fått problem. Nu var resan nästan tråkigt lätt. Jag fick mina 2 första boarding kort. Därför var det bara att gå på, gå av, kolla vilken gate nästa flyg gick från, vänta, gå på, gå av, kolla vilken gate nästa flyg gick från, gå dit och skaffa sista boarding kortet, vänta, gå på, gå av och sen var jag framme! Haha. Det var iallafall lätt att hitta!
Flygen jag tog blev bara mindre och mindre. Det första Newark - Charlotte hade 3 säten på varje sida. Det andra Charlotte - Minneapolis hade 2 på varje sida och det sista Minneapolis - Brainerd hade 1 på ena sidan och 2 på andra. Det flygplanet skakade som tusan! Fick en ryggmassage, men rumpan domnade bort! Det enda man kunde höra var bara motorn. Man kunde känna varje luftgrop och alla konstiga ljud motorn gjorde var skrämmande. Jag satt som på nålar ibland. En riktigt roller coaster. Det var kul iallafall!


Jag sitter och väntar på planet i Minneapolis

När jag var framme mötte Linda, Lindas barnbarn Ellesse och Brianna, Lindas dotter och hennes 2 utbyteselever upp mig. De var alla trevligt, speciellt utbyteseleverna... Vi kommer nog ha kul ihop. Vi alla åkte och åt och efter det åkte vi(alla utom Ellesse) till Wallmart. Hehe...

Jag kom fram och blev lite chockad. Huset var mycket mindre än jag trott. Det är dessotom ett "movable home" Typ trailor. Men det är stort nog. Vardagsrum och kök sitter ihop, det finns ett master bedrom med tillhörande toalett, sedan finns det 2 sovrum till där Ashley och jag sover och ett badrum (som de gör om) Så igår när jag kom fick jag använda toan i Lindas sovrum och dörren går knappt att stänga. Det är dessutom saker ööverralt. Mitt rum har typ minst saker. Kanske inte just nu när mina väskor ligger öppna på golvet!



Kommentarer
Postat av: CASSI DA QUEEN<3

var ligger staples? =)

2009-09-01 @ 17:41:46
URL: http://casses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0